Se încheie prima
săptămână din noua mea viață. Pe doamna B. nu am mai vazut-o și de fapt nici nu
am avut mult contact cu ea, doar o dată când am sunat-o să-i cer instrucțiuni
pentru jaluzele și la întrebarea “Vă deranjez?” mi-a răspuns cu da.
Oricum problema cu bezna s-a rezolvat și acum pot dormi în weekend pe orice
vreme.
Înainte ca povestea să ajungă la noul meu job o să mai facă,
la fel ca mine, o excursie scurtă la Bruxelles,
unde printre povești, beri belgiene, scoici și alte gurmanderii am
nimerit și la unul din cele mai ciudate festivale din viața mea. Există o zi în
an în care se sărbătorește un anumit Sfânt flamand – numele lui seamănă cu
Verhaegen sau așa, nu am mai reținut. În orice caz, acest sfânt e protectorul
universităților și a studenților deopotrivă. Iar sărbătoarea se face printr-o
mare petrecere într-o zi în care toate cursurile sunt anulate. Cheful începe pe la ora amiezii, dar nimeni
nu respectă asta și primele beri se deschid în primele ore ale dimineții. Apoi,
în toiul veseliei, pe la ora 14:00 se adună toți studenții grupați pe frății și
semnalizați prin diverse uniforme în piața Sablon din Bruxelles unde îi
așteaptă camioane pline cu bere. Fiecare student plătește la început 10 euro și
primește o halbă cu bere pe care o poate umple apoi de nelimitate ori din
camioanele menționate. Scena asta arată cam așa: fiecare contribuabil primește
deci o halba goală în cei 10 euro plătiți, pe care și-o leagă cu funie de gât
să nu o mai piardă și se agață apoi de câte un camion din care alți studenți le
toarnă bere ca dintr-un izvor inepuizabil de apă cu malț și hamei., când în
halbă când în cap. Fiecare camion are muzica lui care poate oscila de la Venga
Boys la Drum n Bass sau Abba sau orice combinație între acestea. Camioanele se
deplasează din când în când cu 5 km la ora pe arterele principale ale orașului
care devine total incirculabil. Eu am ajuns
cu Silviu la ora 4 la datorie, când camioanele erau deja mutate câteva
străzi mai încolo. Noi nemaifiind studenți ne-am adus bere în traistă și am
încercat să înțelegem plăcerea acelor tineri care se clătinau deja indiferent
de ritm. Există toalete ecologice plasate ocazional pe traseu, ele constituind
totuși doar puncte de orientare, toată zona adiacentă fiind folosită în același
scop. Cei cu stare de ebrietate mai moale mai au decența să urineze pe clădiri
sau ziduri, pe când cei mai veseli uită de toate inhibițiile și țintesc în
mijlocul grupului în care socializează.
Așa cu sărbătorirea sfinților…la unele popoare se roagă
lumea la sfinte moaște, la altele se slăvesc camioanele dătătoare de bere.
Aceeași seară în Bruxelles ne-am ocupat mai mult de sfinți
de-ai noștri, la avan-premiera filmului După
dealuri, într-o sală plină. Foarte, foarte fain!
Nici plecarea din Bruxelles nu a fost ușoară, pentru că
Ryanair-ul de Bratislava decola la ora 7. Am dormit în avion și apoi și în
busul Bratislava – Viena, care m-a dus din nou în casa lui Tutzi pentru ultima
săptămână de închis conturi, la propriu, în Austria.
****
Iar lunea trecută mi-am luat în primire noul birou, cu un
buchet de flori și o mapă de welcome plină cu produse promoționale mov, de
altfel culoarea logo-ului companiei.
Jobul meu, repet, se cheamă
Junior Cultural Insight &
Qualitative Reasearch Manager dar
și-au simplificat problema pe cartea de vizită numindu-mă doar Junior Manager.
Ori pentru că duc acest titlu de Junior în spate am onoarea să și umplu tabele
de Excel cu date statistice până nu mai deosebesc rândurile de coloane. Pe de
altă parte însă, asta se compensează cu tot ce înseamnă Cultural Insight.
Prescurtat C.I., termenul se referă la o tehnică relativ nouă de a prevesti
ce-i mai bine pentru mărci, studiind, nu consumatorii, ci tot contextul care îi
înconjoară: trendurile, tendințele societății, situația politică, situația
ecomonică și orice aspect care să ne ajute să înțelegem care factori externi
determină un consumator să cumpere sau nu un anumit produs. Proiectele de
cheama de semiotică și ce căutăm noi
de fapt sunt coduri și semnale care să ne prevestească viitorul. Concret,
pentru primul meux astfel de proiect am cumpărat întâi reviste din toate
domeniile și am încercat să identific coduri comune care să ne ajute să
intuim ce trenduri proaspete vor fi mainstream anul viitor . Am mers
apoi prin multe magazine de modă, tehnologie, sport etc pentru același tip de
inspirație. E absolut normal, ba chiar indicat, să stau mult pe facebook, să mă
uit la TV, să mă uit la virale pe youtube sau să citesc reviste de hipsteri în
orele de serviciu.
Probabil că descrierea jobului sună relexat și
freestyle, dar să vă amintesc că asta se
întâmplă în Germania, unde se fac reguli și despre cum să fie făcute regulile:
completez fișe de lucru, time management, prezic orele pe care le voi necesita
pentru un anume proiect iar toata compania de 130 de angajați e organizată
ca-ntr-un stup de albine. Mai simplu spus, am un job în care, o ard cool “între
orele” și dacă mi-a fost aprobat
formularul.
De două zile
ninge și așa zăpadă e că n-aș pune piciorul în fața porții pentru nimic în
lume. Între timp am și o mână de prieteni în zonă, dar parcă mi-e înzăpezită și
pofta de socializare. Înafară de asta
mai trebuie să ”lucrez” azi, din pat și cu telecomanda în mână.
3 comments:
Mult succes in noul job si acomodare rapida ;) La multi ani si la cat mai multe postari in 2013.
Succes in noul job si acomodare rapida in Germania. Sper sa nu ai prea multe interactiuni cu doamna proprietara. La multi ani si la cat mai multe postari in 2013!
Multumesc si...challenge accepted! :)
Post a Comment