Friday, September 22, 2006

Anglia si noua mea familie

Anglia e o tara putin diferita de ce cunosteam eu. cred ca acum traiesc socul cultural :)
mi-e fica de cate ori trec strada. din feicire unii mi-au anticipat teama si scrie pe trotuar "look right" , dar asta la foarte putine treceri. acum 2 zile a trebuit sa iau autobusul. am stat aproximativ 2 minute pana sa imi dau seama ca eram pe partea gresita, timp suficient cat sa ratez cursa.
mi-ar placea sa fac o zi de ghidarie aici, pe un autocar local,evident.

englezii au o mancare foarte proasta. ce e in conserva e bun! mananca foarte ciudat, cu mult ketchup si mayonesa si sosuri ciudate de miere si menta. ieri am invatat o mancare "traditionala" si anume cartofi prajiti cu muuult ketchup intre 2 felii de paine hmmmmmm
totusi cea mai mare problema o am cu robinetii. nu stiu de ce, la chiuvete sunt 2 robineti , unul cu apa rece si unul cu apa calda. adica unul fierbinte si unu bocna. se gaesc tot felul de variante incomode de a amesteca apa in pumn, sau pe jumate de fata cu apa rece pe cealalta cu aa fierbinte, deodata, foarte ciudat sentiment. fratele meu iordanian, mohamed, care sta si el cu noi in casa, a zis ca metoda lui e sa dea drumul la apa calda si sa faca totul repede , pana apa nu se supaincalzeste. raman cam 15 secunde. alt arab a luat o sticla e plastic gauri pt ambii robineti si jos una comuna pt apa amestecata. nici englezii nu stiu de ce traiesc cu astfel de disconforturi, dar le place!! (robineti sau robinete?) la dus e normal, altfel ar fi prea distractiv :)

noii mei parinti, jill (careia eu ii spun angela in mintea mea) si tony sunt 2 fosti hippies, cu tatuaje, 5 copii si 9 nepoti, casa e mereu plina.
pe langa asta am si fratii mei, hostbrothers: deea , pe care unii o cunosc pesonal, altii din povesti, Mohamed, iordanian, si Yerlin din Kazakstan.

Sa ne oprim la Yerlin. eu nu credeam ca exista asa o persoana. Cand a ajuns, cu toate gentile pe umar, a scos o hartie si a citit :" i don't speak english! can i smoke? can i drink beer on the street" si de atunci orice ii spunem el spune "don't understand" . totusi incepem sa comunicam si cu el, ii explicam cum se mananca cerealele la micul dejun, ce e un vas de croaziera, si ca nu, nu putem inota pana la vasul de croaziera :))
are 25 de ani, e imbracat foarte bine si detine super chestii tehnologice gen mobil , laptop etc. totusi, nu stiu ce e cu el...ieri a prins curaj sa zica ceva. sa ne intrebe ceva. si a venit atat de concentrat cu intrebarea preformulata, incat a intrat din plin in usa de sticla de la bucatarie. de cate ori propunem sa vedem un film el insista sa ne uitam la dumb and dumber . si de cate ori incepe o propozitie o termina foarte hotarat in rusa. o sa il filmez candva.

4 comments:

Anonymous said...

hey! nu stiu cum era pe la tirgu-mures da' la noi la Brad am trait "aventura" robinetiilor pana pe la vreo 14 ani. asa ca pot sa iti dau o lectie de "maiestrie in combinatul apei calde cu cea rece in poportii optime" anytime you want. and it's for free! :P
cat despre abandonatul dormitului cate 12 ore experimentez si eu reducerea la mai mult de jumatate a acestui timp de o saptamana INTREAGA (asa o simt, cu litere mari) ... si nici macar nu e pt a sta in Anglia :(
Anyways ... keep walking!

Anonymous said...

mai putin de jumatate, voiam sa scriu (mai precis cam 5 ore pe noapte :)

Anonymous said...

cam cat cheltuiai pe luna in anglia?

sprintana said...

Imi place rau cum povestesti. Mananc si rad citind...
Am trait si eu experienta cu circulatia pe dreapta, in Guyana Britanica. Dupa 2-3 ani in stilul asta, inca nu m-am lecuit. La acest moment cand traversez ma uit in ambele directii de la inceput, daca ma observa cineva ar zice ca am picat din Luna...
Numai bine! :)