Friday, October 08, 2010

Bruxelles: soyez les bienvenus!

Tudor are 9723 de melodii in Winamp. E clar ca trebuia sa cumpar zborul de intoarcere spre Viena cu data mult mai tarzie, dar pana la urma imi vor ajunge si aceste 3 zile insorite. Insorite, pentru ca zice Tudor ca exista un val de caldura care trece prin nordul Europei! Pai sa stea linistit aici pana pe luni.

Pana se raceste cafeaua vreau numai sa va povestesc cum am zburat ieri. Am plecat cu mari emotii din casa mea din Favoriten pentru ca nu stiam exact cum sa ajung la aeroport si pentru ca in Austria (dar cred ca si de acolo-ncolo) orice intrebi primesti drept raspuns un link. Tutzi ce a mai inteles nevoile mele primitive si mi-a scris concret la a cata statie schimb tramvaiul, daca fac stanga sau dreapta cand ies din casa etc. Multumiri!

Emotiile adevarate au inceput doar la aeroport cand mi-au scanat bagajul! Aveam un cadou special pentru Tudor si mi-au spus vreo doua persoane ca nu am cum sa-l trec la handbag. Cum ma asteptam, doamna de la scanner ma semnaleaza, o alta ma trage de-o parte si ma pune sa deschid bagajul. Stiam clar ce voia: borcanul cu zacusca! A zis ca trebuie sa-l las acolo, le-am urat pofta buna, in gand, si am purces. "Warten Sie!" imi spuse, cand observa ca pe borcanul de Tschibo care gazduia bunatatea de zacusca scria gramajul: 100g! Mi l-a dat inapoi si acum sta mandru in frigiderul lui Tudor, detronand humus-ul si alte bunatati tipic belgiene.

Sigur ca, orice cunoscator ar fi aflat instant ca sunt din Romania, din simplul motiv ca ma car cu zacusca intre doua capitale europene. Nu e cazul si cocalarilor din spatele meu care au inceput curand sa-mi comenteze in ceafa intr-o romaneasca foarte clara. Eram noi 3 in burlanul care duce la avion si o aud pe pitzi: "Uite, tipa din spate e draguta! Te las in urma sa intri in vorba cu ea". Atunci au facut o cascadorie in care el se preface ca se leaga la siret, ea il asteapta, totul ca el sa ma studieze. EL, un cocalar pe la 30 de ani, malac, cu geaca de piele neagra, amprenta de piele de sarpe, blugi spalaciti, spitzari de piele intoarsa cu model, pensat, bronzat, ras deasupra urechilor, care isi gelase un soi de creasta in restul de par rar ce incerca sa ascunda fara succes o pronuntata promisiune de calvitie. "Draguta? Asta? Fii serioasa! Hai ma, ca daca si asta-i draguta....EU sunt mult mai dragut ca ea!"

Adica, sigur ca as fi suportat si eu un pensat, poate un anticearcan si un strat subtire de blush, sigur ca eram imbracata de excursie si ca nu mi-am definit buclele in ziua aia, pentru ca foenul cu perie rotativa e prin nustiuce valiza! Dar sa zica el ca e mai dragut ca mine?? Stiu ca voi nu l-ati vazut si nu vreau sa par increzuta, dar, cum ar fi zis Ralush: "Si tu arati mai bine ca asta!" Adica chiar ca i-as fi dat clasa. Era mai aranjat ca mine, nu contest! Dar macar in 3 ani eu voi mai avea par, buclat sau nu!

Am scos arma cea mai de pret: buletinul romanesc tinut in cel mai evident unghi. Comentariile si hahaielile au incetat instant, spre parere de rau aproape, pentru ca pitzi incepuse sa incerce sa imi ia apararea si mai uitam si eu de jigniri. Clar au vazut buletinul. Cand ne-am aglomerat la intrarea in avion, cocalarul isi spala pacatele: "Adica da, e frumusica, dar stii tu, daca avea ochi alabstri..."

Am continuat intr-o usoara stare nervoasa pana la aterizare. Domnul afacerist care se uita la un film pe Ipad mi-a folosit involuntar ca sprijin, pentru ca in jumatatea de ora de somn m-am surprins cu capul pe umarul lui.

La aterizare, ultimul autobuz care trebuia sa ma duca spre oras pur si simplu nu a mai venit. Am luat un taxi scump, de 43 de euro. Erau banii mei de cizme! Ma visam cu ele in avionul de intoarcere, sperand sa revina coca si pitzi si sa uite si ca n-am ochi albastri. Dar ce-i drept, datoram universului vreo 43 de euro, pentru ca am primit o gramada de chestii cadou in ultimul timp.

Am mai ras la o bere cu Tudor aseara si am ciupit putin din cele 7 ore de somn obligatoriu. Acum e soare si eu plec sa mananc o goffre, ceva. And suddenly, everything's right!


5 comments:

Unknown said...

fönul e in mashina :)

Elle said...

Imi aduce aminte de faza cu "Daca si nemtoaica asta amarata poate sa sara de pe vaporas..." :))) Brilliant!

Carlatoria said...

@ Dana: si uitasem de asta cu nemtoaica amarata :))))) Pusi :*

Elle said...

Ei, pai stii tu ca de fapt nemtii, in general, asa sunt ei - de obicei le e mai frica, asa... :)))) xoxo

Unknown said...

Las ca fac PITZI din tine la Barcelona cu cizme cu tot!