Monday, October 23, 2006

Eden Project


Viata e plina de surprize...nimic nou in aceasta propozitie. Si totusi, e socant cate ti-e dat sa vezi uneori.
Seful meu, Simon, si prietena lui m-au invitat la o excursie de duminica ploioasa la, se pare, foarte vestitul Eden Project, a 8-a minune a lumii, loc care a servit si drept platou pentru unul din James Bonduri, loc la mare cautarea de catre "plantologi", ecologisti si tinere practicante in Marketing.
Mi se anunta in mintea mea o zi plictisitoare. Mergem sa vedem plante, ce bine! Ploua de zori, sau turna de zori, fulgerele s-au oprit si am trecut podul peste raul Tamar catre judetul vestic Cornwall. In foarte scurt timp am oprit si coborat in parcarea Eden Project. In ciuda ploii si a vantului m-am oprit in varful dealului sa admir privelistea: doua domuri imense de sticla, care adaposteau se pare plante tropice si mediteranee.
La scut timp mi-au fost intrecute toate asteptarile. Nu erau doar plante. Era o adevarata padure tropicala, cu tot ce implica ea (mai putin animale), cu ritmuri africane in fundal, cu casute de stuf, paie si bambus, cu clima identica cu cea din America Centrala si de Sud. Umezeala crea un fel de ceata ciudata in jur, si era relativ greu de respirat. Plimbarea in acele "Biomes" a durat mai bine de 2 ore, si am vazut arbori de cacao, cola, mango, chewing gum, cauciuc si multe altele necunoscute "nonplantologilor" de rand. In anumite cotloane puteam citi relatari despre plante pe cale de disparitie, despre dezechilibrul creat prin suprautilizarea unor plante, cat si despre exploatarea localnicilor in prelucrarea materiei prime pentru merindele noastre zilnice.
Al doilea dom mi-a trezit foarte multe amintiri, reprezentand zona mediteraneana. Cum am intrat, mirosul m-a trimis cu gandul la Spania, Turcia si Grecia, oleandri si maslini, portocali si lamai. Era si o scena dedicata vestitului vin mediteranean care era de fapt un grup de statui, aratand static cum se facea un sacrificiu pentru Bachus.

Ziua s-a terminat intr-un al treilea dom, iarna, unde m-am "dat cu patinele" pana la acea frumoasa cazatura "spate intins" care m-a lasat cu dureri de sale si vanatai pronuntate.

2 comments:

Anonymous said...

de ce nu mai scriiiii???

Irina Mate said...

Miss Eden Project a lot;)such a great place